Εαυτός και μάθηση
Η τραυματική εικόνα του εαυτού και η μάθηση
Θα μπορούσαμε να ορίσουμε την τραυματική εικόνα του εαυτού μέσα από ένα σύνολο αρνητικών βιωμάτων, αυτοαντιλήψεων, αυτό-αξιολογήσεων, αυτοεκτιμήσεων που έχει ένα άτομο για τον εαυτό του.
Όταν η σύλληψη της εικόνας του εαυτού βιώνεται μέσα από μια τραυματική διάσταση, συν τοις άλλοις, το παιδί ή ο έφηβος μπορεί να αδυνατεί να εκτελέσει ένα έργο ή να αποτυγχάνει επανειλημμένα.
Ουσιαστικά το άτομο προσλαμβάνει και κατανοεί τον εαυτό του μέσα από μια κατακερματισμένη αντίληψη. Η κατακερματισμένη αντίληψη προκαλεί σύγχυση, εντάσσει το άτομο σε ένα χάος και πλήττει τη ζωτική του ενέργεια.
Σε αυτό το σημείο της έλλειψης της ζωτικής του ενέργειας το παιδί ή ο έφηβος έρχεται αντιμέτωπος με σοβαρά θέματα για την ψυχική του υγεία. Τα ψυχολογικά προβλήματα που αναπτύσσει μπορεί να κάνουν τη μάθηση αδύνατη.